Co znaczy #MadeInOlimp?

Aktualności
10/06/2021

Nasze produkty są produkowane w jakości farmaceutycznej. Co dokładnie kryje się za tą deklaracją? Postanowiliśmy uchylić drzwi do swoich laboratoriów w kampanii #MadeInOlimp.

Jak wygląda praca w Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Olimp Labs? Jak, krok po kroku, przebiega proces produkcji? Jakie testy przechodzą produkty? To tylko niektóre pytania, na które udzieli odpowiedzi kampania #MadeInOlimp.

Zintegrowany System Zapewnienia Jakości

W naszym Ośrodku Badawczo-Rozwojowym powstają różne produkty: leki, wyroby medyczne, żywność specjalnego medycznego przeznaczenia, żywność przyszłości czy suplementy diety i odżywki dla sportowców i ludzi aktywnych. Wymogi prawne, dotyczące ich produkcji są różne.

W naszej firmie obowiązuje Zintegrowany System Zapewnienia Jakości. W praktyce oznacza on, że wszystkie produkty powstają zgodnie z tymi samymi, najbardziej surowymi wytycznymi. Dlatego możemy pochwalić się jakością farmaceutyczną nawet w przypadku odżywek sportowych czy suplementów diety – mówi Gertruda Biruś-Marszałek, Dyrektor ds. Jakości

Międzynarodowe standardy

Aby zapewnić „jakość farmaceutyczną” przechodzimy szereg audytów i kontroli. Na ich podstawie zostały wydane, również międzynarodowe, certyfikaty.

  • GMP – jest przyznawany tylko przedsiębiorstwom, które wytwarzają produkty lecznicze i pomyślnie przejdą inspekcję Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
  • GDP – stanowi uzupełnienie Certyfikatu GMP i gwarancję, że substancje czynne stosowane w zakładzie są bezpiecznie przyjmowane, transportowane, przechowywane i wydawane.
  • ISO 9001 – międzynarodowa norma określająca wymagania, które powinien spełniać system zarządzania jakością w organizacji.
  • ISO 13485 – certyfikat potwierdzający spełnienie wymagań  przy produkcji i wdrażaniu na rynek wyrobów medycznych.
  • FDA – dokument wystawiany przez amerykańską agencję rządową (Agencję Żywności i Leków), który jest niezbędny do uzyskania zgody na sprzedaż m.in. suplementów i leków na rynku amerykańskim. Co istotne, wymagania stawiane suplementom diety w Stanach Zjednoczonych są niemal tak rygorystyczne, jak wymagania stawiane lekom w Europie.

Wstępne wymagania tylko w ramach certyfikatu GMP zajmują w rozporządzeniu ponad 170 stron. Podczas kampanii #MadeInOlimp pokażemy, jak rygorystycznych zasad przestrzegamy, aby dostarczać produkty najwyższej jakości – mówi Kamil Gorlicki, Kierownik Działu Marketing Sport Polska.

Kampania obejmuje zarówno działania online, jak i offline. Głównymi narzędziami komunikacji będą social media oraz influence marketing, ale przewidziane są także m.in. materiały prasowe oraz materiały POS w Olimp Store. Kampania powstaje in-house, ale przy pojedynczych formatach będziemy korzystać ze wsparcia zewnętrznego. Wybrane działania zostaną także zaadaptowane na rynki zagraniczne, m.in. Wielką Brytanię oraz Francję.

poszerz swoją wiedzę

Powiązane artykuly

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.